STOP!! Jajanan “Apollo” Ini Terbukti Mengandung Babi, Bagi yang Muslim Jangan Konsumsi Lagi! Mohon Bantu Sebarkan!




Beberapa besar orang-orang kita pastinya tak asing lagi dengan jajanan ini. Jajanan yang ber-merk ” Apollo ”
ini mengedar luas di orang-orang dengan beragam varian, seperti layer cake, choco stick, serta yang lain.

Tidak sedikit dari kita bahkan juga membuatnya camilan/makanan ringan berlangganan buat dikonsumsi keluarga, terutama
untuk anak-anak dirumah.Tetapi ternyata, saat ini mengedar berita serta telah dibuktikan kebenarannya, kalau jajanan ber-merk ” Apollo ”

ini ada kandungan Babi-nya, yang pasti dilarang oleh agama, terutama untuk ummat muslim. Seperti yang kami sadur
dari account sosial media facebook punya Ridhwan Habibullah, di bawah ini :
Makanan Keluaran Apollo HARAM dikonsumsi!Pada semuanya pengguna2 Muslim, Saya menginginkan menasihati anda semuanya agar berhenti beli semuanya keluaran
Apollo Food Industries terutamanya ibubapa yang senantiasa beli makanan semisal layer cake, choco stick dsb yang
senantiasa keluar iklan di TV. Peristiwa ini berlaku pada saya sendiri. Saya senantiasa juga beli apollo layer
cake dlm kuantiti yg banyak untukanak2 saya sebagai camilan. Anak2 juga senantiasa memperoleh product Apollo setiap
saat ada majlis harijadi disekolah (goodie bag yg disiapkan oleh parents pada birthday girl/boy itu).Sampai kini saya ingatkan product Apollo ni tidak HALAL sebab keluar kat TV.. bila tidak halal, takkan TV bisa
terlepas ye tidak? Nak menjadikan narasi, satu hari, saya beli APOLLO CHOCOLATE LAYER CAKE yg plastik pembungkusnya
berwarna kuning.

Anak2 pernah makan sorangsatu. Entahlah, telah jadi perilaku saya, sukai membaca ingredient yg terterapada pembungkus
makanan, hatta ubat gigi, syampoo dsb, saya juga sukai membaca. Mungkin saja saya ambil langkah berjaga2 nampaknya.

Tetiba saya terpana apabila apa yg saya takuti pada akhirnya terjadi pada saya & keluarga sendiri… APOLLO layer
cake yg saya beli mengandungi Emulsifier 471, yg kita telah maklum, mengandungi unsur babi..
[[ sum ber; http://inforepublik.id ]]
STOP!! Jajanan “Apollo” Ini Terbukti Mengandung Babi, Bagi yang Muslim Jangan Konsumsi Lagi! Mohon Bantu Sebarkan! STOP!! Jajanan “Apollo” Ini Terbukti Mengandung Babi, Bagi yang Muslim Jangan Konsumsi Lagi! Mohon Bantu Sebarkan! Reviewed by Unknown on 19.51 Rating: 5